このウェブサイトでは音が出ます。 This website has sounds.
文化庁ロゴ Logo: Agency for Cultural Affairs, Government of Japan
L-M Ⅲ ゲームにとって音とはなにか Music Created for Games

本館 Main

#03

2023.02.09 17:00 – 2023.03.31 17:00 / JST

本展覧会は終了しました。
ご覧いただきありがとうございました。

This exhibition has ended.
Thank you for your visit.

本館 Main Gallery
STAGE 01
全文を読む Click to read

ゲームのための音楽/音楽のためのゲーム Music Created for Games
Music Created for Games

本ステージでは「ゲームのための音楽/音楽のためのゲーム」というテーマを構え、ゲーム開発者、ライター、研究者など有識者が選んだ作品を展示しています。

ゲームを「遊び(Ludus)」として捉える際、それらを解釈する角度は多岐にわたります。本ステージでは、音楽からゲームをみる際、技術的に、形式的に、そして音楽の体験として魅力のあるタイトルが並んでいます。過年度に開催した「Ludo-Musica」「Ludo-Musica Ⅰ」の展示作品に加えて、新たに4名の方にご参加いただき、より幅広い展示構成となっています。

また、本展示は、ゲーム音楽の展示であると同時に、ご推薦いただいた皆様自身の経験、もしくは知見の展示でもあります。魅力あるゲーム音楽を紹介するという目的のみならず、「その時代にゲーム(と)音楽がどのように捉えられていたのか」を後世に残す「ゲームアーカイブ」としての役割を担っています。

その意味で「STAGE 01」は「Ludo-Musica Ⅲ 別館 みんなでつくろう!Ludo-Musica」と連動しています。本ステージをご覧の上で、ぜひ皆様の「推し」を「別館」にご投稿下さい。
皆様のご参加によって、本展は本当の意味で完成します。こうした有機的な相互作用から「アーカイブ構築」と「アーカイブの利活用」のサイクルを樹立することこそ、持続的な営みを究極的な目標とする本展、ひいては本事業全体が目指すべき姿であると考えています。

 

STAGE 01 キュレーター
尾鼻 崇
Obana Lab.

In light of its theme, “Music Created for Games”, this stage presents works selected by authorities on the subject like game developers, writers, and researchers.

When viewing games as “play” (ludus), the angles used to interpret them take many divergences. This stage features a selection of titles that stand out technically, conventionally, and as musical experiences when looking at games from the perspective of their music. In addition to titles that appeared in previous iterations of Ludo-Musica, four new experts have been invited on board, making for a more expansive exhibit than before.

While this exhibit does feature game music, it is also meant just as much to highlight the personal experiences or perhaps knowledge of those who made the recommendations. Showcasing wonderful game music is not our only intent—we have also undertaken the role of being a “game archive” that will show later generations how games and music were perceived (together) at this time.

It is in that sense that Stage 1 ties into the Annex Wing of Ludo-Musica Ⅲ, “Ludo-Musica for Everyone”. After viewing this stage, we ask that you please post your own favorites in the New Wing.
In the truest meaning of the words, the exhibition came about thanks to the participation of everyone involved. The establishment of a cycle of constructing and utilizing archives from this kind of organic interaction is precisely what this exhibition, and by extension this entire project, should strive for as we work toward our ultimate goal of a sustainable system.

 

Stage 1 Curator
Takashi Obana
Obana Lab.

この画像は公開期間が終了しました #LM30001
STAGE 01 001
GAME TITLE ギャラクシアン 1979
MUSIC TITLE 無し(ステージ間の無音)
この作品について
STAGE 01 001
GAME TITLE Galaxian 1979
MUSIC TITLE none : Silence between stages
Click to read

推薦者 RECOMMENDER

寺町電人
寺町 電人
フリーランス
Dento Teramachi
Freelance
この画像は公開期間が終了しました #LM30002
STAGE 01 002
GAME TITLE ニューラリーX 1981
MUSIC TITLE インゲームミュージック
この作品について
STAGE 01 002
GAME TITLE NEW RALLY X 1981
MUSIC TITLE IN GAME MUSIC
Click to read

推薦者 RECOMMENDER

鴫原盛之
鴫原 盛之
フリーライター
Morihiro Shigihara
Freelance Writer
Borfes and five devils (1987) #LM30003
STAGE 01 003
GAME TITLE ボルフェスと5人の悪魔 1987
MUSIC TITLE 曲名不明
この作品について
STAGE 01 003
GAME TITLE Borfes and five devils 1987
MUSIC TITLE Unknown Title
Click to read

推薦者 RECOMMENDER

鮫島朋龍
鮫島 朋龍(aka Samieru@NIGORO)
NIGORO
Horyu Samejima
NIGORO
PHANTASY STAR #LM30004
STAGE 01 004
GAME TITLE ファンタシースター 1987
MUSIC TITLE フィールド曲(パルマ星)
この作品について
STAGE 01 004
GAME TITLE PHANTASY STAR 1987
MUSIC TITLE Field (Star Palma)
Click to read

推薦者 RECOMMENDER

小山友介
小山 友介
芝浦工業大学
Yusuke Koyama
Shibaura Institute of Technology
FinalFantasyⅡ (1988) #LM30005
STAGE 01 005
GAME TITLE ファイナルファンタジーⅡ 1988
MUSIC TITLE メインテーマ
この作品について
STAGE 01 005
GAME TITLE FinalFantasyⅡ 1988
MUSIC TITLE Main Theme
Click to read

推薦者 RECOMMENDER

吉田 寛
吉田 寛
東京大学
Hiroshi Yoshida
The University of Tokyo
Kirby #LM30006
STAGE 01 006
GAME TITLE 星のカービィ 1992
MUSIC TITLE Green Greens
この作品について
STAGE 01 006
GAME TITLE Kirby's Dream Land 1992
MUSIC TITLE Green Greens
Click to read

推薦者 RECOMMENDER

日高 良祐
日高 良祐
東京都立大学
Ryosuke Hidaka
Tokyo Metropolitan University
PARAPPA THE RAPPER (1996) #LM30007
STAGE 01 007
GAME TITLE パラッパラッパー 1996
MUSIC TITLE Chop Chop Master Onion's RAP
この作品について
STAGE 01 007
GAME TITLE PARAPPA THE RAPPER 1996
MUSIC TITLE Chop Chop Master Onion's RAP
Click to read

推薦者 RECOMMENDER

井上明人
井上 明人
立命館大学
Akito Inoue
Ritsumeikan University
Real Sound (1997) #LM30008
STAGE 01 008
GAME TITLE リアルサウンド ~風のリグレット~ 1997
MUSIC TITLE メインテーマ
この作品について
STAGE 01 008
GAME TITLE Real Sound 1997
MUSIC TITLE Main Theme
Click to read

推薦者 RECOMMENDER

伊藤彰教
伊藤 彰教
東京工科大学
Akinori Ito
Tokyo University of Technology
Grand Theft Auto Vice City (2004) #LM30009
STAGE 01 009
GAME TITLE グランド・セフト・オート・バイスシティ 2004
MUSIC TITLE ビリー・ジーン
この作品について
STAGE 01 009
GAME TITLE Grand Theft Auto Vice City 2004
MUSIC TITLE Billie Jean
Click to read

推薦者 RECOMMENDER

岸 智也
岸 智也
株式会社カプコン
Tomoya Kishi
CAPCOM CO., LTD.
moon #LM30010
STAGE 01 010
GAME TITLE moon 1997
MUSIC TITLE KERA-MA-GO
この作品について
STAGE 01 010
GAME TITLE moon
MUSIC TITLE KERA-MA-GO
Click to read

推薦者 RECOMMENDER

中川 大地
中川 大地
評論家/編集者
Daichi Nakagawa
Critic / editor
METAL GEAR SOLID 3 SNAKE EATER (2004) #LM30011
STAGE 01 011
GAME TITLE METAL GEAR SOLID 3 SNAKE EATER 2004
MUSIC TITLE Snake Eater (Cynthia Harrell)
この作品について
STAGE 01 011
GAME TITLE METAL GEAR SOLID 3 SNAKE EATER 2004
MUSIC TITLE Snake Eater
Click to read

推薦者 RECOMMENDER

マーティン・ロート
マーティン・ロート
立命館大学
Martin Roth
Ritsumeikan University
Shin Megami Tensei Persona 3 (2006) #LM30012
STAGE 01 012
GAME TITLE ペルソナ3 2006
MUSIC TITLE Mass Destruction
この作品について
STAGE 01 012
GAME TITLE Shin Megami Tensei Persona 3 2006
MUSIC TITLE Mass Destruction
Click to read

推薦者 RECOMMENDER

TAITAI
電ファミニコゲーマー
TAITAI
Denfami nico gamer
Child of Eden (2011) #LM30013
STAGE 01 013
GAME TITLE Child of Eden 2011
MUSIC TITLE Stage 2 Evolution Starline リミックス
この作品について
STAGE 01 013
GAME TITLE Child of Eden 2011
MUSIC TITLE Stage 2 Evolution Starline Remix
Click to read

推薦者 RECOMMENDER

中村彰憲
中村 彰憲
立命館大学ゲーム研究センター(RCGS) センター長
Akinori Nakamura
Director of the Ritsumeikan Center for Games Studies (RCGS)
I am Setsuna #LM30014
STAGE 01 014
GAME TITLE いけにえと雪のセツナ 2016
MUSIC TITLE Winter journey's tale
この作品について
STAGE 01 014
GAME TITLE I Am Setsuna 2016
MUSIC TITLE Winter journey's tale
Click to read

推薦者 RECOMMENDER

毛利 仁美
毛利 仁美
立命館大学大学院
Hitomi Mohri
Graduate School of Letters, Ritsumeikan University
FAINAL FANTASY ⅩⅤ (2016) #LM30015
STAGE 01 015
GAME TITLE ファイナルファンタジーⅩⅤ 2016
MUSIC TITLE APOCALYPSIS NOCTIS
この作品について
STAGE 01 015
GAME TITLE FAINAL FANTASY ⅩⅤ 2016
MUSIC TITLE APOCALYPSIS NOCTIS
Click to read

推薦者 RECOMMENDER

尾鼻 崇
尾鼻 崇
本展キュレーター
Takashi Obana
Curator of This Exhibition
Kiniro no Corda #LM30016
STAGE 01 016
GAME TITLE 金色のコルダ2 ff 2017
MUSIC TITLE 金色のコルダ
この作品について
STAGE 01 016
GAME TITLE La Corda d'Oro2 ff 2017
MUSIC TITLE La Corda d'Oro
Click to read

推薦者 RECOMMENDER

小出 治都子
小出 治都子
大阪樟蔭女子大学
Chitoko Koide
Osaka Shoin Women’s University

本館 Main Gallery
STAGE 02
全文を読む Click to read

ゲーム「ならでは」の音楽 Unique Musical Experience of Games
Unique Musical Experience of Games

「音楽だけで聴いても素晴らしい」そんな賛辞がゲーム音楽に向けられるようになって久しい昨今。ゲーム音楽は音色や音質にハードウェア的な制約があった時代を超え、今や世代や国境を超えて愛され、めでたく他の音楽と肩を並べるようになりました。しかし、それはゲーム音楽の終着点なのでしょうか。

音楽には様々な形式があります。録音された音楽、ライブで聴く音楽、物語やキャラクターに付随する音楽、映像に付随する音楽など、それらは音楽単体で魅力的である以上に、時として「その形式でしか表現できない価値」を持っています。では、ゲーム音楽という形式でしか表現できない価値とは何か、というのが本ステージの提示する視点です。

ゲームは「遊び(Ludus)」であり、プレイヤーが自身の行為と紐付けて音楽を体験するのが他のメディアには無い特徴です。遊びと紐付いた音楽には、ゲームをプレイせずに音楽だけを聴取したり、あるいはプレイ動画を受動的に見るという形では体験できない、自分でプレイした人の心にしか芽生えない情動というものがあります。ゲーム音楽の価値を伝えていくためには、音源や映像のみならず、遊びを含めた「ゲームならではの音楽体験」も欠かせないものだと考え、本ステージを構成しました。展示作品の選出・解説にあたっては、ゲーム開発者として活躍される多くの方々からのご助力をいただきました。この場をお借りして御礼申し上げます。

Stage2 解説執筆

  • 「ディグダグ」 / LM30017
    渡辺 量
    株式会社バンダイナムコスタジオ/サウンドディレクター
  • 「NiGHTS into dreams…」 / LM30018
    川口 貴志
    株式会社アプリボット/サウンドエンジニア
  • 「東方妖々夢 ~ Perfect Cherry Blossom.」 / LM30022
    木幡 周治
    フリーランス/テクニカルオーディオデザイナー
  • 「ギタルマン」 / LM30019
    「ゼルダの伝説 風のタクト」 / LM30020, LM30021
    「NieR Replicant」 / LM30023
    「Tetris Effect」 / LM30024
    「DEATH STRANDING」 / LM30025
    岩本 翔
    フリーランス/サウンドプログラマー

 

STAGE 02 キュレーター
岩本 翔
フリーランス/サウンドプログラマー

“Just hearing the music alone is amazing.”—this is a very familiar compliment given to game soundtracks today. Game music has overcome the era of hardware limitations in tone and sound quality, and now stands triumphantly alongside other forms of music as something beloved by listeners of all generations and nationalities. But is this really as far as game music can go?

There are various formats of music. These can include recorded music, live music, as well as music that is attached to stories, characters, or visuals. So long as the music itself has appeal, it will in some cases possess a value that can only be expressed in that format. So, the focus of this stage is on exploring the nature of this value that can only be presented in the form of game music.

Games are “play” (Ludus), and thus have the characteristic not found in other media of the player experiencing the music in association with their own actions. There is an emotion found in music tied to play that only blooms in the heart of the person doing the playing, that cannot be experienced by simply listening to it without actually taking the controls, or by passively watching footage of gameplay. This stage was designed under the belief that “musical experiences found only in games” that include not just audio and video but also play are essential to conveying the merits of game music. When selecting and commenting on the works on display, I received assistance from a great many game developers, so I would like to take this opportunity to express my sincerest gratitude.

Stage 2 Commentators

  • Dig Dug / LM30017
    Ryo Watanabe
    Sound Director, Bandai Namco Studios, Inc.
  • NiGHTS into dreams… / LM30018
    Takashi Kawaguchi
    Sound Engineer, Applibot, Inc.
  • Touhou Youyoumu ~ Perfect Cherry Blossom. / LM30022
    Shuji Kohata
    Technical Audio Designer, Freelance
  • Gitaroo Man / LM30019
    The Legend of Zelda: The Wind Waker / LM30020, LM30021
    NieR Replicant / LM30023
    Tetris Effect / LM30024
    DEATH STRANDING / LM30025
    Sho Iwamoto
    Sound Programmer, Freelance

 

Stage 2 Curator
Sho Iwamoto
Freelance / Sound Programmer

この画像は公開期間が終了しました #LM30017
STAGE 02 017
GAME TITLE ディグダグ 1982
MUSIC TITLE インゲームミュージック
この作品について
STAGE 02 017
GAME TITLE DIGDUG 1982
MUSIC TITLE In game music
Click to read
NiGHTS into dreams… (1996) #LM30018
STAGE 02 018
GAME TITLE NiGHTS into dreams... 1996
MUSIC TITLE DREAMS DREAMS
この作品について
STAGE 02 018
GAME TITLE NiGHTS into dreams... 1996
MUSIC TITLE DREAMS DREAMS
Click to read
GITAROO MAN (2001) #LM30019
STAGE 02 019
GAME TITLE ギタルマン 2001
MUSIC TITLE The Legendary Theme (Acoustic Version)
この作品について
STAGE 02 019
GAME TITLE GITAROO MAN 2001
MUSIC TITLE The Legendary Theme (Acoustic Version)
Click to read
THE LEGEND OF ZELDA The Wind Waker (2002) #LM30020
STAGE 02 020
GAME TITLE ゼルダの伝説 風のタクト 2002
MUSIC TITLE 戦闘
この作品について
STAGE 02 020
GAME TITLE THE LEGEND OF ZELDA The Wind Waker 2002
MUSIC TITLE Battle
Click to read
THE LEGEND OF ZELDA The Wind Waker (2002) #LM30021
STAGE 02 021
GAME TITLE ゼルダの伝説 風のタクト 2002
MUSIC TITLE ファントムガノン
この作品について
STAGE 02 021
GAME TITLE THE LEGEND OF ZELDA The Wind Waker 2002
MUSIC TITLE Fantomu Ganon
Click to read
Touhou Youyoumu ~ Perfect Cherry Blossom (2003) #LM30022
STAGE 02 022
GAME TITLE 東方妖々夢 ~ Perfect Cherry Blossom. 2003
MUSIC TITLE 東方妖々夢 ~ Ancient Temple
この作品について
STAGE 02 022
GAME TITLE Touhou Youyoumu ~ Perfect Cherry Blossom 2003
MUSIC TITLE Ancient Temple (Mystic Oriental Dream ~ Ancient Temple)
Click to read
NieR Replicant (2010) #LM30023
STAGE 02 023
GAME TITLE NieR Replicant 2010
MUSIC TITLE イニシエノウタ
この作品について
STAGE 02 023
GAME TITLE NieR Replicant 2010
MUSIC TITLE Inishie no Uta
Click to read
Tetris Effect (2018) #LM30024
STAGE 02 024
GAME TITLE Tetris Effect 2018
MUSIC TITLE City Lights
この作品について
STAGE 02 024
GAME TITLE Tetris Effect 2018
MUSIC TITLE City Lights
Click to read
DEATH STRANDING (2019) #LM30025
STAGE 02 025
GAME TITLE DEATH STRANDING 2019
MUSIC TITLE Asylums for the feeling feat. Leila Adu
この作品について
STAGE 02 025
GAME TITLE DEATH STRANDING 2019
MUSIC TITLE Asylums for the feeling feat. Leila Adu
Click to read

本館 Main Gallery
STAGE 03
全文を読む Click to read

「三国志」を彩る音楽 The Music that Makes the Three Kingdoms
The Music that Makes the Three Kingdoms

「STAGE 03」のテーマは「三国志」を彩る音楽です。このステージでは、日本でも高い人気を誇る「三国志」(および「三国志演義」)を題材としたゲームの世界を彩るさまざまな音楽を展示しています。

本ステージの展示は、神戸ファッション美術館で令和4年1月29日から2月5日まで開催した「三国志 水魚之交」展との連動企画です。

「三国志 水魚之交」展では、株式会社コーエーテクモゲームスの『三國志』シリーズをはじめ、ゲームにおける「三国志」に関わる作品を紹介するとともに、ゲーム制作の背景なども展示しました。また、神戸ファッション美術館がある神戸市には、「三国志」との深い関係に関連する施設があります。その中には、マンガ『三国志』を描いた横山光輝氏(1934−2004)に関連する施設もあり、神戸市と「三国志」の深い関わりを展示することができました。

本ステージは、ゲーム、マンガ、アニメを横断する「三国志 水魚之交」展と連携した、Withコロナ時代を見据えたゲーム展示におけるオン/オフライン協同のための試験的な試みとなります。

「三国志」という世界を彩る様々な音楽をお楽しみ下さい。

 

Stage3 解説執筆

  • 小出 治都子、尾鼻 崇

Stage3 解説監修

  • 「三國志Ⅱ」 / LM30027
    「三國志Ⅴ」 / LM30032
    「三國志Ⅶ」 / LM30033
    「三國志Ⅹ」 / LM30034
    「三國志13」 / LM30035
    「三國志14」 / LM30037
    「三國志 覇道」 / LM30038
    コーエーテクモゲームス
  • 「三国志大戦」 / LM30036
    セガ
  • 「神奏三国詩」 / LM30039
    UNICO
  • 「天地を喰らうⅡ 諸葛孔明伝」 / LM30028
    カプコン

本ステージではさまざまな方々にご協力いただきました。
株式会社光プロダクション様、株式会社潮出版社様、株式会社講談社様、大日本印刷株式会社様、そして解説監修を含め楽曲使用、制作者コメントを下さったゲーム会社各位に心より御礼申し上げます。

 

STAGE 03 キュレーター
小出 治都子
大阪樟蔭女子大学

The theme of Stage 3 is the music of Romance of the Three Kingdoms. This stage features compositions that color the worlds of games based on the novel Sangokushi (Romance of the Three Kingdoms, and its adaptations), which is highly popular even in Japan.

The exhibit found in this stage was planned in collaboration with Sangokushi: Suigyo no Majiwari (Three Kingdoms: Water and Fish Inseparable Relationship) exhibition held at the Kobe Fashion Museum from January 29 to February 5, 2022.

The Sangokushi: Suigyo no Majiwari exhibition focused on the Romance of the Three Kingdoms series from Koei Tecmo Games, other titles associated with the same novel, as well as production details of the games. What’s more, the City of Kobe is also home to establishments that possesses deep ties to Romance of the Three Kingdoms. Among them is a facility dedicated to artist Mitsuteru Yokoyama (1934-2004), who drew the Romance of the Three Kingdoms manga series, which made it possible to showcase the strong connection between Kobe and Romance of the Three Kingdoms.

This stage represents a pilot project for on/offline cooperation in game exhibitions with the coronavirus era in mind in collaboration with the Sangokushi: Suigyo no Majiwari exhibition that spans games, manga, and anime.
We hope that you enjoy this selection of music from the Romance of the Three Kingdoms.

Stage 3 Commentators

  • Chitoko Koide, Takashi Obana

Stage 3 Supervisors

  • Romance of the Three Kingdoms Ⅱ / LM30027
    Romance of the Three Kingdoms Ⅴ / LM30032
    Romance of the Three Kingdoms Ⅶ / LM30033
    Romance of the Three Kingdoms Ⅹ / LM30034
    Romance of the Three Kingdoms ⅩⅢ / LM30035
    Romance of the Three Kingdoms ⅩⅣ / LM30037
    Three Kingdoms Hadou / LM30038
    Koei Tecmo Games
  • Sangokushi Taisen / LM30036
    Sega
  • Twin Blades of the Three Kingdoms / LM30039
    UNICO
  • Tenchi wo Kurau Ⅱ: Shokatsu Komei Den / LM30028
    Capcom

We would like to thank various people for their cooperation on this stage.
We would like to thank Hikari Productions, Ushio Publishing, Kodansha, Dai Nippon Printing, and the game companies that used the music and provided comments, including commentary and supervision.

 

Stage 3 Curator
Chitoko Koide
Osaka Shoin Women’s University

この画像は公開期間が終了しました #LM30026
STAGE 03 026 マンガ
COMIC TITLE 横山光輝『三国志』 1974-1988
MUSIC TITLE 空城計
この作品について
STAGE 03 026 マンガ
COMIC TITLE The THREE KINGDOMS 1974-1988
MUSIC TITLE Empty Fort Strategy
Click to read
この画像は公開期間が終了しました #LM30027
STAGE 03 027
GAME TITLE 三國志Ⅱ 1989
MUSIC TITLE オープニング
この作品について
STAGE 03 027
GAME TITLE ROMANCE OF THE THREE KINGDOMS Ⅱ 1989
MUSIC TITLE Opening
Click to read

クリエイター CREATOR

株式会社コーエーテクモゲームス
小川 亨
株式会社コーエーテクモゲームス、『三國志Ⅱ』メインプランナー
Toru Ogawa
Romance of the Three Kingdoms Ⅱ Main Planner, Koei Tecmo Games
この画像は公開期間が終了しました #LM30028
STAGE 03 028
GAME TITLE 天地を喰らうⅡ 諸葛孔明伝 1991
MUSIC TITLE 戦闘3(仮)
この作品について
STAGE 03 028
GAME TITLE Tenchi wo Kurau Ⅱ: Shokatsu Komei Den 1991
MUSIC TITLE Battle 3
Click to read

クリエイター CREATOR

BUNBUN
BUNBUN
サウンドコンポーザー
BUNBUN
Sound Composer
この画像は公開期間が終了しました #LM30029
STAGE 03 029 アニメーション
ANIMATION TITLE 横山光輝『三国志』 1991-1992
MUSIC TITLE 時の河
この作品について
STAGE 03 029 アニメーション
ANIMATION TITLE The THREE KINGDOMS 1991-1992
MUSIC TITLE Toki no Kawa (River of Time)
Click to read
この画像は公開期間が終了しました #LM30030
STAGE 03 030
GAME TITLE 横山光輝『三国志』 1992
MUSIC TITLE オープニング(仮)
この作品について
STAGE 03 030
GAME TITLE The THREE KINGDOMS 1992
MUSIC TITLE Opening
Click to read
この画像は公開期間が終了しました #LM30031
STAGE 03 031 マンガ
COMIC TITLE 蒼天航路 1995-2006
MUSIC TITLE 曹操が奏でる横笛
この作品について
STAGE 03 031 マンガ
COMIC TITLE Beyond the Heavens 1995-2006
MUSIC TITLE Cao Cao and His Flute
Click to read
この画像は公開期間が終了しました #LM30032
STAGE 03 032
GAME TITLE 三國志Ⅴ 1995
MUSIC TITLE 華龍進軍
この作品について
STAGE 03 032
GAME TITLE ROMANCE OF THE THREE KINGDOMS Ⅴ 1995
MUSIC TITLE Karyushingun
Click to read

クリエイター CREATOR

越後谷 和広
越後谷 和広
株式会社コーエーテクモゲームス、『三國志14』プロデューサー
Kazuhiro Echigoya
Romance of the Three Kingdoms 14 producer, Koei Tecmo Games
この画像は公開期間が終了しました #LM30033
STAGE 03 033
GAME TITLE 三國志Ⅶ 2000
MUSIC TITLE 戦略・蕭瑟(秋のテーマ)
この作品について
STAGE 03 033
GAME TITLE ROMANCE OF THE THREE KINGDOMS Ⅶ 2000
MUSIC TITLE Autumn theme
Click to read

クリエイター CREATOR

株式会社コーエーテクモゲームス
中山 茂樹
『三國志Ⅶ』ディレクター&メインプランナー
Shigeki Nakayama
Romance of the Three Kingdoms Ⅶ Director & Main Planner, Koei Tecmo Games
この画像は公開期間が終了しました #LM30034
STAGE 03 034
GAME TITLE 三國志Ⅹ 2004
MUSIC TITLE 劉表
この作品について
STAGE 03 034
GAME TITLE ROMANCE OF THE THREE KINGDOMS Ⅹ 2004
MUSIC TITLE Ryu-hyo
Click to read
この画像は公開期間が終了しました #LM30035
STAGE 03 035
GAME TITLE 三國志13 2016
MUSIC TITLE 猛き荒波の如く
この作品について
STAGE 03 035
GAME TITLE ROMANCE OF THE THREE KINGDOMS ⅩⅢ 2016
MUSIC TITLE Opening Theme
Click to read

クリエイター CREATOR

大塚正子
大塚 正子
『三國志13』コンポーザー
Masako Otsuka
Romance of the Three Kingdoms 13 Composer, Koei Tecmo Games
この画像は公開期間が終了しました #LM30036
STAGE 03 036
GAME TITLE 三国志大戦 2016
MUSIC TITLE 大志 Ver.1.1.0 Main theme
この作品について
STAGE 03 036
GAME TITLE SANGOKUSHI TAISEN 2016
MUSIC TITLE Taishi Ver.1.1.0 Main theme
Click to read

クリエイター CREATOR

Hiro
株式会社セガ サウンド開発部 チーフクリエイター
Hiro
Chief Creator, Sound Development Department, SEGA Corporation
この画像は公開期間が終了しました #LM30037
STAGE 03 037
GAME TITLE 三國志14 2020
MUSIC TITLE 王者堂々
この作品について
STAGE 03 037
GAME TITLE ROMANCE OF THE THREE KINGDOMS ⅩⅣ 2020
MUSIC TITLE Ousha-Dodo
Click to read

クリエイター CREATOR

越後谷 和広
越後谷 和広
株式会社コーエーテクモゲームス、『三國志14』プロデューサー
Kazuhiro Echigoya
Romance of the Three Kingdoms 14 producer, Koei Tecmo Games
この画像は公開期間が終了しました #LM30038
STAGE 03 038
GAME TITLE 三國志 覇道 2020
MUSIC TITLE 攻城戦
この作品について
STAGE 03 038
GAME TITLE Three Kingdoms Hadou 2020
MUSIC TITLE Castle siege
Click to read

クリエイター CREATOR

伊藤幸紀
伊藤 幸紀
株式会社コーエーテクモゲームス、『三國志 覇道』プロデューサー
Yukinori Ito
Romance of the Three Kingdoms: Hadou producer, Koei Tecmo Games
この画像は公開期間が終了しました #LM30039
STAGE 03 039
GAME TITLE 神奏三国詩 2022
MUSIC TITLE BattleTheme3
この作品について
STAGE 03 039
GAME TITLE Twin Blades of the Three Kingdoms 2022
MUSIC TITLE BattleTheme3
Click to read

クリエイター CREATOR

BUNBUN
BUNBUN
サウンドコンポーザー
BUNBUN
Sound Composer
展示一覧 Exhibits List 閉じる CLOSE